#mail2-12

英文メール 場面別サンプル雛形 確認する/感謝する

会議や電話で依頼した資料や見積もりを送付してもらったり、会議議事録を共有してもらった際は、 例え質問や確認したい事があっても、まずは、感謝の気持ちを表現しましょう。

感謝の気持ちを表し確認する

会議議事録を送付してもらった場合

Dear Sir/Madam:
First of all, I would like to thank you for taking (arranging) your time for this afternoon meeting. Also I do really appreciate the meeting minutes you sent in a timely manner. I have two clarifications on the minuite of the meeting (MOM): first, I would like to ask on ~ ~ ~ ~ .
Next clarification is on ~ ~ ~ ~ .

Best Regards,
Your Name


まず、本日の会議に参加頂き有り難う御座いました。
また、早速議事録をお送り頂き本当に有り難う御座います。
議事録について、2点確認したいことが御座います。ひとつ目は・・・・についてです。
ふたつ目には、・・・についてです。
敬具
あなたの名前

TOPへ戻る 

inserted by FC2 system